Τετάρτη, 1 Μαρτίου 2017

Αχιλλέας Λαζάρου, Ιλλυρία & Ιλλυρική γλώσσα

Με τις φωτογραφίες,χάρτες και γενικότερο υλικό που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο υπάρχει πια σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας και εξεύρεσης γνήσιων,αντικειμενικών πηγών.Ένας ανυποψίαστος περιηγητής θα πλανηθεί... Το χειρότερο: κάποιοι που παριστάνουν τον πατριώτη,χρησιμοποιούν τέτοια κάλπικα μέσα διαβρώνοντας αλήθεια και εθνικό συμφέρον.

Πρόκειται για τα δύο αντίστοιχα λήμματα της εγκυκλοπαίδειας Πάπυρος - Λαρούς - Μπριτάνικα,συνταγμένα από τον μεγάλο Έλληνα επιστήμονα Αχιλλέα Λαζάρου, εγγύηση αξιοπιστίας και βεβαιότητα τεκμηριωμένου λόγου.Δίνω τα βασικά σημεία:

1. Οι Ιλλυριοί καμία εθνοφυλετική σχέση δεν είχαν με τους Έλληνες,και όχι μόνο αυτό,αλλά υ-πήρξαν ιστορικά εχθρικοί απέναντί τους,αν και από τον 6ο π.Χ. αιώνα δέχθηκαν την ευεργετική πολιτιστική επίδρασή τους.
Κατά πως φαίνεται,δεν πρέπει να μιλάμε για ενιαίο εθνικό σώμα,αλλά για συνονθύλευμα τοπικών φύλων,πράγμα που επιρρωνύεται από το ότι μετά την καταστροφή τους από τους Ρωμαίους εξα-φανίστηκαν (αφομοιώθηκαν…),χωρίς να αφήσουν πίσω τους τίποτα.
2. Για την Ιλλυρική γλώσσα υφίσταται πλήρης άγνοια.Οι άνθρωποι αυτοί χρησιμοποιούσαν βέβαια έναν γλωσσικό κώδικα (δεν ήσαν άλαλοι),αλλά οι σωζόμενες επιγραφές τους πιστοποιούν ότι στον γραπτό λόγο μετεχειρίζοντο την ελληνική γλώσσα.Τα ελάχιστα σπαράγματα που πιθανολογούνται εκ της ιλλυρικής γλώσσας δεν μπορούν να ετυμολογηθούν,οδηγώντας έτσι σε γλωσσολογικό αδιέ-ξοδο και σκότος.
Η εκτίμηση ότι η Ιλλυρική γλώσσα ανήκε στην ομάδα satem,οδηγεί τους Αλβανούς σήμερα στο λά-θος δρόμο να θεωρούν τους Ιλλυριούς ως προγόνους τους,κάτι που δεν στέκει,καθ΄ όσον οι Αλβανοί, ως γνωστόν,είναι Δακοθρακικής προέλευσης. 

Κάντε λήψη - Διαβάστε: 


Πρέπει να τονιστεί ότι η περιοχή (Ιλλυρία) έδωσε το όνομά της στους κατοπινούς κατοίκους της και όχι το αντίθετο.
Το όνομα Ιλλυρία δε,είναι ελληνικό.Κατά την κύρια εκδοχή της Μυθολογίας ο Ιλλυριός αναφέρεται ως γιος του Κάδμου και της Αρμονίας,οι οποίοι έφυγαν από τη Θήβα,εγκαταστάθηκαν στην Ιλλυρία με τη μορφή φιδιών και ενταφιάστηκαν εκεί.Πιστευόταν ότι και ο Ιλλυριός είχε τη μορφή φιδιού,οριζόμενος ως ο επώνυμος ήρωας (γενάρχης) των Ιλλυριών.Κατ΄ άλλη παράδοση,o Κάδμος και η Αρμονία ανήκαν αρχικά στους Ιλλυριούς,στρατεύματα των οποίων οδήγησε o Κάδμος ενα-ντίον των ελληνικών πόλεων.Άλλος μύθος,νεώτερος,αναφέρει ότι ο Ιλλυριός ήταν γιος του Πολυφή-μου και της Γαλάτειας,όπως ο Κελτός και ο Γαλάτης.
Αντιλαμβανόμαστε ότι στην τελευταία Μυθολογική αναφορά υποκρύπτεται η ιστορική πραγμα-τικότητα του πλάνητος (=πελασγού) Έλληνα που εξαπλώθηκε βόρεια κι ανατολικά,τουλάχιστον.Οι τσαρλατάνοι της προπαγάνδας (ξένοι και ντόπιοι),παραβλέποντας προκλητικά Μυθολογία και Αρ-χαιολογία,ισχυρίζονται ακριβώς το αντίθετο! Ότι οι Έλληνες δεν ταξίδεψαν στον κόσμο,αλλά ότι άξεστοι βάρβαροι κατοίκησαν τον ελληνικό χώρο μετατρεπόμενοι (πώς; με θαύμα;) σε … Έλληνες. Για τέτοιο επίπεδο σοβαρότητας μιλάμε…
Αν επιχειρήσουμε,τέλος,ετυμολογική προσέγ-γιση του ονόματος Ιλλυριός,[χρησιμοποίησα ε-δώ το λεξικό του Σταματάκου] παρα-τηρούμε πλήρη επιβεβαίωση της μυθολογικής εκδοχής.Ίλλω σημαίνει κυλίω και σφίγγω,δη-λαδή το παράγωγο όνομα [=Ιλλυριός] δηλώνει τον κυλιόμενο δια σφίξεων,συσπειρώσεων κάτι που συνάδει απόλυτα με τη φιδίσια μορφή του Ιλλυριού στη Μυθολογία μας.
Έτσι,από μια εδραία διασταύρωση προσεγγίσε-ων και αναλύσεων,καταρρίπτεται κάθε απόπειρα οικειοποίησης του Ιλλυριού/ Ιλλυρίας από νόθα εθνικά υβρίδια.

Γιάννης Βασ. Πέππας, Φιλόλογος

Δείτε ακόμα:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια να σχετίζονται με την ανάρτηση και να είναι ευπρεπή.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.