Σελίδες

Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Σχολεία που παράγουν «κούτσουρα»

Έτσι χαρακτήρισε τα μειονοτικά (δημοτικά) σχολεία της Θράκης ο Πομάκος δημοσιογράφος Σεμπαϊδήν Καραχότζα μιλώντας στις 21 Μαρτίου σε εκδή- λωση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και είχε ως κύριο θέμα την παρεχόμενη από το ελληνικό κράτος παιδεία στους Έλληνες μουσουλμά- νους της Θράκης.
Ο κ. Καραχότζα,αφού εξήγησε στο κοινό τι ακριβώς είναι τα μειονοτικά σχο- λεία,τόνισε πως «πρόκειται για τη μοναδική ίσως περίπτωση στον κόσμο ό- που μαθητές διδάσκονται τέσσερις διαφορετικές γλώσσες εκ των οποίων καμμία δεν είναι η μητρική τους!». Παράλληλα αναφέρθηκε και στο αίτημα πολλών μουσουλμάνων της ορεινής κυρίως Ξάνθης για ίδρυση και λει- τουργία ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων στα Πομακοχώρια της περιοχής σημειώνοντας ότι «τα τελευταία χρόνια έχουν δεκαπλασιαστεί οι μουσουλ- μάνοι εκείνοι που απορρίπτουν τη μειονοτική εκπαίδευση και επιλέγουν τα ελληνόφωνα σχολεία της πόλης για τη μόρφωση των παιδιών τους.»
Μάλιστα είναι από τις λίγες φορές που ο Πομάκος δημοσιογράφος αναφέρ- θηκε και σε ονόματα και πιο συγκεκριμένα μίλησε για την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή,η οποία κατά τον ίδιο «ήταν η μοναδική ως τώρα κυβέρ- νηση που επιχείρησε να ιδρύσει τέσσερα ελληνόφωνα Δημοτικά Σχολεία σε ισάριθμα Πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης,αλλά η προσπάθεια αυτή σκό- νταψε πάνω στους τοπικούς φορείς με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί ποτέ».Αναφερόμενος στη σημερινή κυβέρ- νηση ο κ. Καραχότζα τόνισε μεταξύ άλλων πως «δεν είναι και τόσο αισιόδοξος για τη βελτίωση της παρεχόμενης από την ελληνική πολιτεία εκπαίδευσης στους μουσουλμάνους της Θράκης,κυρίως γιατί υπάρχει το αίτημα των μουσουλ- μάνων βουλευτών της περιοχής για περισσότερα τουρκικά στα μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία» σημειώνοντας πως «ο Πρωθυπουργός δεν θα ρισκάρει να χάσει 3 έδρες σε Ξάνθη και Κομοτηνή και αργά ή γρήγορα θα υλοποιήσει το αίτημα αυτό των μειονοτικών Βουλευτών του».
Ωστόσο,πέρα από το αν θα ιδρυθούν ή όχι ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία για τους μουσουλμάνους της ορεινής Ξάν- θης ο κ. Καραχότζα πρότεινε και ορισμένες «αναγκαίες» κατά τον ίδιο αλλαγές στα υπάρχοντα μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία. Συγκεκριμένα πρότεινε «όλα τα μαθήματα να γίνονται στην ελληνική γλώσσα και η τουρκική να διδάσκεται μόνο ως γλώσσα για ορισμένες ώρες την εβδομάδα»,ενώ ταυτόχρονα εξέφρασε την άποψη πως θα πρέπει να αυξη- θούν οι ώρες των θρησκευτικών ώστε οι γονείς να μην είναι αναγκασμένοι να στέλνουν τα παιδιά τους στα «φρο- ντιστήρια θρησκευτικών» που λειτουργούν κατά τις απογευματινές ώρες στα τζαμιά σχεδόν όλων των χωριών.Σχο- λιάζοντας το πρόγραμμα Δραγώνα-Φραγκουδάκη για την μειονοτική εκπαίδευση αρκέστηκε να πει πως «πρόκειται για ακόμα μερικά εκατομμύρια ευρώ που πήγαν χαμένα.»
Αναφερόμενος στο αίτημα κάποιων μουσουλμάνων για εισαγωγή της πομακικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία ση- μείωσε πως «όντως είναι ένα θέμα που κάποια στιγμή η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να το δει πιο σοβαρά,αλλά στην παρούσα φάση δεν είναι το βασικό ζητούμενο αφού εκείνο που προέχει είναι να μάθουν τα μοσουλμανόπαιδα της Θρά- κης τη γλώσσα της πατρίδας τους,τη γλώσσα της χώρας στην οποία γεννήθηκαν και θα ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους».Ερωτηθείς για τη στάση της πολιτείας ως προς την εκπαίδευση των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης ο Σε- μπαϊδήν Καραχότζα επεσήμανε πως «τις περισσότερες φορές τα προβλήματα δεν προέρχονται από το κεντρικό κράτος, αλλά από τους τοπικούς συναρμόδιους φορείς οι οποίοι για ψηφοθηρικούς τις περισσότερες φορές λόγους εμποδίζουν τις προσπάθειες για παροχή καλύτερης μόρφωσης στους μουσουλμάνους της περιοχής».
Τέλος,ο κ. Καραχότζα,απευθυνόμενος στους μουσουλμάνους συντοπίτες του,τους κάλεσε «να μη διστάσουν να στεί- λουν τα παιδιά τους σε ελληνόφωνα σχολεία της πόλης» ξεκαθαρίζοντας για ακόμα μια φορά ότι «κανένας δεν μπορεί να τους αρνηθεί κάτι τέτοιο» ενώ επεσήμανε και πάλι πως «οι δικαιολογίες του τύπου πως τα παιδιά πρέπει να ζουν ή έστω να φαίνεται πως φιλοξενούνται από κάποιον μέσα στην πόλη είναι πέρα για πέρα ψεύτικες κι ότι είναι δικαίωμα του κάθε μουσουλμάνου ακόμα κι αν ζει σε κάποιο από τα ορεινά Πομακοχώρια να στείλει το παιδί του σε ελληνόφωνο σχολείο της πόλης». Ξεκαθάρισε μάλιστα πως «αν ο οποιοσδήποτε γονέας συναντήσει τέτοια εμπόδια μπορεί και τη δι- κή του βοήθεια να ζητήσει,αλλά ακόμα και την παρέμβαση της Δικαιοσύνης να επιδιώξει» τονίζοντας πως «οι μου- σουλμάνοι της Θράκης είναι Έλληνες πολίτες όχι μόνο ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο κράτος,αλλά και ως προς τα δικαιώματα τους».
Αντιφωνητής Κομοτηνής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια να σχετίζονται με την ανάρτηση και να είναι ευπρεπή.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.