Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Ο Βασίλης Κων. Πέππας στο ΠΝ (1948)

Ο Β. Κ. Πέππας,αριστερά.
Πριν ενάμισι χρόνο περίπου βρήκα τυχαία σ΄ ένα παλιό μπαούλο την στολή ναύτη του πατέρα μου.
Αυτές τις μέρες (10/2016) μίλησα με το Μουσείο Μπενάκη για να τους την παραδώσω.Με ρώτη-σαν αν έχω και σχετικές φωτογραφίες.Έψαξα πρόχειρα στο οικογενειακό αρχείο μου και βρήκα εφτά (7).Πιθανόν να υπάρχουν κι άλλες.
Ο πατέρας μου,Βασίλειος Κων. Πέππας (ΒασιλΤραχανάς,1925-2007),υπήρξε λεβέντης άν-θρωπος,με ανιδιοτελή κοινωνική προσφορά και γενική αναγνωρισιμότητα.
Παρουσιάζω εδώ,όσες ως τώρα φωτογραφίες του βρήκα από την θητεία του στο Πολεμικό Ναυτι-κό,γιατί σίγουρα αποτελούν ντοκουμέντα της εποχής εκείνης.
Παρουσιάστηκε στον Πόρο,όπου και έλαβε την βασική εκπαίδευση,και την υπόλοιπη θητεία του υπηρετούσε στο Φάληρο.Δεν θυμάμαι να μου είχε αναφέρει άλλον τόπο.Λογικά,υπηρέτησε την διετία 1946-48,περίοδο ταραγμένη.Ποτέ δεν μου ανέφερε εμπλοκή του Ναυτικού στις τότε πολε-μικές επιχειρήσεις,ούτε εγώ,απ΄ τα ιστορικά διαβάσματά μου,έχω εντοπίσει κάτι τέτοιο.
Να,το πολύτιμο φωτογραφικό υλικό: 
Η εικονιζόμενη πρέπει να ήταν συγγενής,δευτεροξαδέρφη μάλλον του πατέρα.Κάποιοι απ΄ το σόι είχαν από παλιά μετακινηθεί στου Ρέντη.Γύρω στο 1983 μας επισκέφθηκαν στον Βαρνάβα για λίγο.Αυτά τα παρακλάδια του σογιού δεν έφεραν το επώνυμο Πέππας,ίσως προέκυψαν από αδελφές του παππού που ξενοπαντρεύτηκαν.Η νεαρή λοιπόν,αν δεν κάνω λάθος,θα επισκέφθηκε απ΄ του Ρέντη τον πατέρα μου στο Φάληρο.

Ο Β. Κ. Πέππας αριστερά (όπως και στην επόμενη).Στην από κάτω φωτογραφία διακρίνεται σε τοίχο: ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΩΡΟ (λόγια) ΣΤΟΥ ΣΤΕ(ργίου;).Οι επιτοίχιες διαφημίσεις έφτασαν ως το 1985 περίπου και κάποιοι εικαστικοί και αρχιτέκτονές μας έχουν ασχοληθεί επισταμένα μ΄ αυτήν την εμπορική πρωτοτυπία.



Οι δύο τελευταίες φωτογραφίες είναι οπισθογραφημένες.Η από πάνω γράφει: Εν Φαληρο  20/5 (λογικά 1948).Ακολουθεί υπογραφή που ενδέχεται να ήταν του πατέρα μου (δεξιά στη φωτό).
Εδώ,στην οπισθογραφή,διαβάζουμε: Ενθύμιον Φαλήρου
Πέπας . Εκμετζής (δυσανάγνωστο,μάλλον το επώνυμο του ενός εκ των άλλων δύο ναυτών.Ο πατέρας μου,δεξιά).
Πληροφορούμαστε και το όνομα του φωτογράφου (σίγουρα αυτός που εμφάνισε το φιλμ): Σ. Γ. ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ, ΛΕΩΧΑΡΟΥΣ 9Α,ΑΘΗΝΑΙ.
Η Λεωχάρους είναι δρομάκι στο Σύνταγμα,μεταξύ των οδών Πραξιτέλους και Κολοκοτρώνη.



Βιογραφικό

Ο Βασίλειος Κων. Πέππας γεννήθηκε το 1925 στον Βαρνάβα Ατ-τικής.Ήταν ο δεύτερος από τους τρεις γιους της οικογένειας.Αρ-βανίτικης καταγωγής,όπως και όλοι οι Βαρναβιώτες.Όταν τελεί-ωσε το δημοτικό σχολείο του χωριού του,βρέθηκε δωδεκάχρονος στο Βασιλικό κτήμα,στο Τατόι,μαζί με τον κατά δύο χρόνια μεγα-λύτερο αδερφό του Δημήτριο.Εκεί,κάθε Σάββατο,τους επισκεπτόταν ο πατέρας τους Κωνσταντίνος με ψωμί και κάποια λιγοστά τρόφιμα.Οι εποχές ήταν δύσκολες και έπρεπε να βρεθούν εισοδήματα ακόμα και από μικρά παιδιά.
Όταν ξέσπασε ο πόλεμος,τα αδέρφια μαζεύτηκαν πίσω στο πατρικό τους.Τη διετία 1946-48 ο Β.Π. υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό,σε Πόρο και Φάληρο.Το 1957 παντρεύτηκε την Βαρναβιώτισσα Ε-λένη Τουρκαντώνη και απόκτησαν δυο γιους.Εγώ,που τα γράφω,είμαι ο δεύτερος,ο Γιάννης.Σ΄ όλη την διάρκεια της ζωής του ο Β.Π. υπήρξε εργατικός και δημιουργικός.Όλη η γενιά αυτή σε συνθήκες δύσκολες έθεσε τα θεμέλια της κοινωνικής ανέλιξης της Ελλάδας.Υπήρξε αγρότης,οικοδόμος,εργά-της σε δημόσια και ιδιωτικά έργα.Απολάμβανε γενικής αναγνώρισης,γιατί  ήταν πρόσωπο μειλίχιο, συναινετικό και αξιόλογο.
Στα χρόνια 1969-1974 προέδρευσε στην σχολική εφορία του χωριού του και είναι ο δημιουργός του υπάρχοντος σήμερα Δημοτικού σχολείου Βαρνάβα.
Για 9 χρόνια (1986-1995) ηγήθηκε της εκκλησιαστικής επιτροπής του πολιούχου ναού Πέτρου και Παύλου στον Βαρνάβα.Κατά την θητεία του αυτή,ανηγέρθη το σημερινό καμπαναριό με δαπάνες του Βαρναβιώτη Ακαδημαϊκού Αχιλλέα Τουρκαντώνη.Συμμετείχε τρεις φορές (1978,1982,1986) στις Κοινοτικές εκλογές,ως επικεφαλής συνδυασμού.
Έφυγε από την ζωή τον Οκτώβρη του 2007,82 χρονών,από επιπλοκές εγκεφαλικού που είχε υποστεί το 2001.Αυτά τα τελευταία 6 χρόνια της ζωής του είχε χάσει την κίνηση στην αριστερή του πλευρά.




Γιάννης Βασ. Πέππας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια να σχετίζονται με την ανάρτηση και να είναι ευπρεπή.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.