ΛΕΚΤΙΚΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΑΠΟ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ ΑΡΒΑΝΙΤΟΦΑΓΟ
Διαβάζοντας το άρθρο της κας Λώρης Κέζα στο ΒΗmagazino της Κυριακής 3
Φεβρουαρίου 2013,με τίτλο: «Σκανδιναβοί και Αρβανίτες»,διαπίστωσα απ’ αρχής
την προσπάθεια να φορτωθεί στις πλάτες μιας ολόκληρης κατηγορίας Ελλήνων
πολιτών η κακοδαιμονία της σύγχρονης Κρατικής πραγματικότητας και η
αναποτελεσματικότητα ενός Κράτους που αντί να διδαχτεί από τις λανθασμένες
επιλογές του, υπερθεματίζει επιμένοντας σε αυτές.Με σκωπτικό και προσβλητικό
ύφος στοχοποιούνται οι Έλληνες
αρβανίτες,ως οι «πτωχοί το πνεύματι» που αδυνατούν να καταλάβουν το καλό της
κοινωνίας και αντιστέκονται στις εξελίξεις που θα μας αναβαθμίσουν σε
Σκανδιναβία του Νότου.
Ως αρβανίτης,απαντώ σε δεύτερο ενικό πρόσωπο -με αυτή την
ανοικτή επιστολή- στην αρθρογράφο που
με περιπαικτικό τρόπο και ανιστόρητα
προσβλητική διάθεση επιτίθεται στο γένος μας.
Πριν παραλληλίσεις τους ανθρώπους-πίθηκους με τους
αρβανίτες,θα έπρεπε να κάνεις μια μικρή βουτιά,έστω ένα διαφωτιστικό
''ντους'' στη νεότερη και σύγχρονη ιστορία του τόπου μας.Ίσως να
διαπίστωνες την προσφορά των αρβανιτών
σε όλους τους αγώνες του Ελληνισμού,αλλά και τη σχέση επιφανών αρβανιτών με
την ανάπτυξη της χώρας.
Αντ' αυτού διολισθαίνεις σε μια σειρά προσβλητικών
ανακριβειών,προσπαθώντας να υπηρετήσεις τον τίτλο της στήλης ''περιπαικτικά''
και μάλλον τιμάς τις διαπιστώσεις του Δαρβίνου που τόσο θερμά επικαλείσαι.
Οι κάτοικοι των Μεσογείων,οι «αρβανίτες ωρέ» -όπως εσύ τους βάζεις να
αναφωνούν- άνθρωποι του μόχθου, ξεχασμένοι στο πλάι της Αττικής,ήρθαν στο
επίκεντρο της προσοχής των ΜΜΕ,όταν διεκδίκησαν τα αυτονόητα.
Προσπάθησαν και πέτυχαν να προασπίσουν την υγεία αυτών και
των παιδιών τους και την προστασία ενός επιπέδου διαβίωσης που εσύ και
αρκετοί άλλοι θεωρείτε αδιανόητη συνθήκη
για ανθρώπους–πιθήκους,όπως με αρκετή σαφήνεια υποδηλώνεις στο άρθρο σου.
Μιλάς για τις χωματερές της Αττικής,ξεχνώντας ή
παραβλέποντας το γεγονός ότι και στα Λιόσια οι κάτοικοι που ταλαιπωρούνται όλα
αυτά τα χρόνια από τα σκουπίδια, είναι και αυτοί αρβανίτες,αλλά και στο Γραμματικό πάλι αρβανίτες κατοικούν και
όχι «Σκανδιναβοί» σαν και αυτούς που φέρνεις ως παράδειγμα.
Δυστυχώς,το νεοελληνικό κράτος από τα μέσα της δεκαετίας
του ‘30 κατόρθωσε να μας αποσπάσει από τις παραδόσεις και τη γλώσσα μας,ενώ
παράλληλα ταυτιστήκαμε με το αναχρονιστικό και το αμετανόητα ξεροκέφαλο.
Κρατήσαμε,όμως,την έννοια της μπέσας και της αξιοπρέπειας.
Προφανώς σου είναι άγνωστες
ή ακατανόητες αξίες,αφού η «στρατηγική» της εκάστοτε εξουσίας είναι για
σένα πάνω από τις ανάγκες και τα δικαιώματα κάθε μικρής ή μεγαλύτερης
τοπικής κοινωνίας.
Αφού λοιπόν θεωρείς πως πρέπει να διαγκωνιζόμαστε για την
επιλογή εναπόθεσης των απορριμμάτων στη γειτονιά μας,γιατί δεν εισηγείσαι στο
Δήμαρχο της περιοχής που κατοικείς να ζητήσει να επιλεχθεί ο Δήμος σου σε αυτή
την ευεργετική χωροθέτηση.
Είναι βέβαιο ότι το ζήτημα των σκουπιδιών αποτελεί κορυφαίο πρόβλημα και ως τέτοιο πρέπει να τύχει μιας σοβαρής και σύγχρονης αντιμετώπισης και όχι της πρακτικής του «ξεφορτώματος» εκεί όπου βολεύει Κράτος
και εργολάβους,με την παράλληλη συκοφάντηση και γελοιοποίηση όλων όσων αντιδρούν.
Μπορεί για παράδειγμα να επιλεχθούν χώροι που δε θα
υποβαθμίζουν τη ζωή καμίας τοπικής κοινωνίας,μακριά από κατοικημένους και
καλλιεργήσιμους χώρους και σίγουρα να
υιοθετηθούν σύγχρονες πρακτικές ανακύκλησης και επαναχρησιμοποίησης των
απορριμμάτων ως αξιοποιήσιμη ενέργεια.
Ψιλά γράμματα,θα σκεφτούν οι ιθύνοντες,αφού υπάρχει η γη
της Ανατολικής Αττικής,για να επαναλάβουμε το μοντέλο της υποβάθμισης.
Αρβανίτες λοιπόν,είναι αυτοί που αντιδρούν στην επιβολή του Κράτους,το οποίο εφαρμόζει
το αρβανίτικο «άστε ντούα»,για να
υποβαθμίσει τη γη και τη ζωή τους.
Προτού σου ζητήσω να ψάξεις τις δικές σου αρβανίτικες
ρίζες,όπως τουλάχιστον το επώνυμό σου καταδεικνύει,θα ήθελα να αναλογιστείς
τις συνέπειες μιας ξεπερασμένης διαδικασίας ταφής των απορριμμάτων που μόνο
αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για το ανθρωπογενές περιβάλλον και για το
οικοσύστημα.Αντιθέτως,πλειοδοτείς υπέρ
μιας εσφαλμένης επιλογής,θολώνοντας τα νερά με παραπομπές στο Σκανδιναβικό μοντέλο
αξιοποίησης των σκουπιδιών που καμία σχέση δεν έχει με αυτό που προωθεί η
Ελληνική Πολιτεία.
Τελειώνοντας θέλω να σου υπενθυμίσω -και αν δε το γνωρίζεις,να το μάθεις- ότι αυτοί
που ζητάς κάποιος «Δαρβίνος του μέλλοντος» να τους κάνει αντικείμενο μελέτης με
θέμα: «πως οι άνθρωποι εξελίχθηκαν σε
πίθηκους» είναι απόγονοι και συνεχιστές της φάρας ανθρώπων,όπως οι Ανδρέας
Μιαούλης, Οδυσσέας Ανδρούτσος,Μάρκος
Μπότσαρης,Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, Κίτσος Τζαβέλας,Αλέξανδρος Κορυζής,Νικόλαος Κριεζιώτης, Κουντουριώτηδες,Πέτρος Βούλγαρης,αλλά και Νίκος Εγγονόπουλος,Χατζηκυριάκος–Γκίκας και ο
Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β’ και πάμπολλοι ακόμα που τιμούν την έννοια της
Ελευθερίας και της αγάπης στην Πατρίδα.
Αν παρόλα αυτά δε θέλεις ή δε μπορείς να καταλάβεις την
καταστροφική «αξία» αυτών που γράφεις,τότε ο «Δαρβίνος του μέλλοντος» που τόσο
επιτακτικά επικαλείσαι,αλλού αξίζει να στρέψει το βλέμμα του!
Τα λεκτικά σκουπίδια είναι πολλές φορές πιο δύσοσμα και
ιοβόλα από υλικά απορρίμματα.
Κώστας Καλλιανιώτης
Πρόεδρος Συλλόγου «Καβοντόρου Γη»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΠΠΑΣ Συγχαρητήρια,Κώστα.Απάντησες αξιοπρεπώς σε άλλη μία (συνήθη) προσβολή προς τη φάρα μας.Δυστυχώς,η κ. Κέζα αγνοεί ότι είναι και η ίδια Αρβανίτισσα.Κέζα,λεγόταν το νυφιάτικο πέπλο που φόραγε η νύφη,τουλάχιστον στα Μεσόγεια,κατά τη διάρκεια του μυστηρίου του γάμου,το οποίο κάλυπτε πλήρως το πρόσωπό της.
Κατά την Μαρία Μιχαήλ-Δέδε,η κέζα,το κροκοστό τσεμπέρι και η νεκραλλαξιά παραπέμπουν στην αρχαιότητα.
Κατά την Μαρία Μιχαήλ-Δέδε,η κέζα,το κροκοστό τσεμπέρι και η νεκραλλαξιά παραπέμπουν στην αρχαιότητα.
*Ανάρτηση,από τον Κ. Κ.,στη fb ομάδα μου "Αρβανίτες" στις 5/2/2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια να σχετίζονται με την ανάρτηση και να είναι ευπρεπή.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.